Výstava světoznámého Titanicu v Praze


Pár dnů zpátky jsem viděla reklamu na výstavu Titanicu v televizi a vzhledem k tomu, že Titanic sám o sobě patří k jednomu z top filmů pro mě a celkově jsem se o to zajímala, musela jsem tam prostě jet. Rodiče jsem nemusela ani moc přemlouvat a stal se z toho rodinný výlet.



Nechtěli jsme jet o víkendu nebo v pátek, protože nám bylo jasné, že lidí tam bude víc, než přes týden a tak jsme se tam vydali ve čtvrtek. Lístky nás dohromady vyšly okolo 700 Kč tuším, protože já mám studentskou slevu a brácha má 13, takže se bere ještě jako dítě.
Do Prahy jsme se vydali už ráno a prošli jsme si to tam. Já nevím, čím to je, ale to město mě dokáže vždycky nabít tak pozitivní energií, že se nestačím divit. Je sice pravda, že někde je až moc přelidněno, takže dost chytám nervy, ale to hned přejde.
Počasí nám vyšlo krásně, takže jsme udělali i pár klasických fotek alá turisti, i přes to, že já jsem v Praze dost často, rodiče by na prstech spočítali kolikrát v Praze byli, tak jsem jim to nemohla zkazit.
Ještě menší poznámka k Praze, než se vrhnu na Titanic, ochutnala jsem konečně trdelník se zmrzlinou a musím říct, že za ty peníze to asi stojí. Trdelník nemám moc ráda, ale s tou zmrzlinou není tak suchý a dost jsem si na tom pochutnala. I když jsem přeslazená tak na 2 roky dopředu.
Tady můžete vidět pár těch turistických fotek :)






Lístky jsme měli na 15:00, ale nebyl problém, že jsme na výstavu přišli už kolem druhé hodiny, protože lidí tam moc nebylo a tak nás pustili dovnitř.
Hned u vchodu jsme dostali palubní lístek, každý obsahuje informace o pasažérovi, který na lodi skutečně byl. Od jeho bydliště až po to, ve které kajutě cestoval. Všichni jsme měli první třídu, až na mamku, která bohužel schytala druhou.


Příjemná paní, která nám dala palubní lístky, nás poslala k šatně, kde jsme si mohli všichni (zadarmo) odložit bundy. Taky jsme hned dostali audio průvodce. Všude u obrazů a různých předmětů jste měli napsaná čísla, která když zadáte do audio průvodce, tak vám to začne říkat dlouhý příběh, který se k tomu váže a dozvíte se opravdu zajímavé věci.
Po obdržení audio průvodce se dostanete k paní, která vás posadí do menšího kina, kde běží film (audio si pouštíte sami. Na obrazovce máte napsáno, jaké číslo zmáčknout, aby vám to říkalo ten správný příběh) o tom, jak Titanic vznikal.
Po filmu už následuje samotná výstava, která splnila mé očekávání.

Nejvíc mě na tom fascinuje ten fakt, že taková krajka a všechno se dělalo ručně.
 To je nádhera samo o sobě







Kajuta 1. třídy







Kajuta 3. třídy






 Když tohle všechno projdete, na stěně před sebou vidíte stovky jmen. Jsou rozděleny na první, druhou a třetí třídu a ty jsou rozděleny na 'přežil' a 'nepřežil' a vy si abecedně podle příjmení zjistíte, zda právě ten, koho jste obdrželi na začátku, přežil nebo ne.
Já jsem teda úspěšně přežila, rodiče taky, ale můj brácha takové štěstí neměl a jeho postava byla v sekci lidí, kteří nepřežili nebo se nenašli.


Na konci výstavy vás čeká 'foto místnost', kde se můžete vyfotit na lodi a předvést tak známou scénu Leonarda DiCapria a Kate Winslet. Jakmile se vyfotíte, můžete posedět v kavárničce a samozřejmě koupit suvenýry. Já jsem nemohla odolat a koupila jsem si známé Srdce oceánu, i když vím, že nic takového vůbec neexistuje, bylo to smyšleno jen pro film a je to reklamní blbost, ale znáte ten pocit, že si to koupit musíte, protože by jste toho potom litovali? Tak to byl ten případ.
A k tomu jsem si koupila ještě krásný náramek. Opět jsem odolat nemohla.
Náramek -160,-
Srdce oceánu za 300,- 
Fotka na záver. Pěkné, ne?:D
Každopádně výstava byla naprosto skvělá a pokud přemýšlíte, jestli jet nebo ne, určitě jeďte a nenechte si to ujít. Je to super zážitek ať už pojedete třeba s přítelem/přítelkyní, kamarády a nebo s rodinou jako já.
Výstava trvá do konce června a kdyby jste chtěli nějaké informace, určitě se nebojte zeptat!:)



2 komentáře:

  1. Pamebože, to je super článek! Krásný fotky a výstava vypadá dost dobře. Jsem z Prahy , tak o tom budu dost uvažovat:)

    OdpovědětVymazat
  2. na výstavu jsem chtěla také jít, když byla v Brně, bohužel ceny vstupenek se pohybují moc vysoko na to abych tam nešla sama:(

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za komentář :)